torstai 6. lokakuuta 2016

Voimansiirto 2 Kytkimen kunnostus





Kytkimen kunnostus


Ensiksi on irroitettava vaihteisto moottorista. Sitten merkitään paineasetelman asento vauhtipyörään nähden ellei niitä ole jo valmiina. Avaa paineasetelman pultteja tasaisesti vähän kerrallaan ristikkäisessä järjestyksessä pultit  kunnes paine on  hellittänyt. Kierrepultit irti ja nosta sitten paineastelma ja kytkinlevy pois.





Irroita kumi kytkinvivun aukosta kumin nuolen tulee osoittaa eteenpäin. Vedä vivun kuulatapin puoleinen pää irti ja ota vipu painelaakereineen pois. Irroita painelaakeri puhdista kaikki osat. 









 Mikälin kytkin levy on huono, vaihda osa uuteen. Paineasetelma tulee uusia jos painelevy on kulunut. Tarksasta vauhtipyörän pinta. Kootessa asennus tapahtuu päinvastaisessa järjestyksessä. Rasvaa ouhueesti painelaakerin ja kytkinlevyn kosketus kohdat, kuulatappi sekä painelaakerin putki. Kytkinlevivun tulee istua tiivisti kuulatapissaan. Katso että kytkinlevy tulee olla oikeinpäin. (ulkonevanpipuoli tulee olla vaihteistoon päin). Ennen paineasetelman pulttien lopullista kiristystä on kytkinlevy keskitettävä, jotta kytkinakseli voi asennettaessa mennä paikoilleen. Rasvaa kytkinakselin uritus ohuesti ennen vaihteiston asennusta. Sitten vaan paketti lopullisesti kasaan.


Tein opelin moottoriin kunnostuksen.







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti