torstai 6. lokakuuta 2016

Sähkötekniikka starttimoottori



Purkaminen aloitettiin irroittamalla ensin suojakupu joka on startin takaosassa ja se on muttereilla kiinni. Kun suojakupu on irroitettu, saadaan irti hiiliharjat ja niiden pidike. Sen jälkeen vedetään ulos ankkuri. Ankkurista pitää tarkistaa ettei siinä ole naarmuja tai viiltoja. Jos naarmuja löytyy niin ankkuri on voinut osua käämitykseen. Myös startin hiilet sekä planeettapyörästön ulkokehä on hyvä vaihtaa startin huollossa. Ennen startin kasausta kaikki osat on puhdistettava rätillä tai paperilla. Vettä ei saa käyttää startin osien putsaamiseen. Kasaus menee samassa järjestyksessä kuin purkukin. Homma sujuu helposti oikeilla työkaluilla ja hyvässä työympäristössä.
Heräte virta menee solenoidin pito- ja vetokäämeille. Käämien magneettikenttä vetää rautasydämen solenoidin sisään jousivoimaa vasten. Siirtohaarukka työntää käynnistyshammaspyörän vauhtipyörän hammaskehälle. Rautasydämen toisessa päässä oleva kosketuslevy yhdistää akusta tulevan navan sähkömoottoriin johtavaan napaan, jolloin käynnistin alkaa pyöriä.









            





                            

                                                                           Ankkuri jossa kiinni hiilipääty






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti