Purkaminen
aloitettiin irroittamalla ensin suojakupu joka on startin takaosassa ja se on
muttereilla kiinni. Kun suojakupu on irroitettu, saadaan irti hiiliharjat ja
niiden pidike. Sen jälkeen vedetään ulos ankkuri. Ankkurista pitää tarkistaa
ettei siinä ole naarmuja tai viiltoja. Jos naarmuja löytyy niin ankkuri on
voinut osua käämitykseen. Myös startin hiilet sekä planeettapyörästön ulkokehä
on hyvä vaihtaa startin huollossa. Ennen startin kasausta kaikki osat on
puhdistettava rätillä tai paperilla. Vettä ei saa käyttää startin osien
putsaamiseen. Kasaus menee samassa järjestyksessä kuin purkukin. Homma sujuu
helposti oikeilla työkaluilla ja hyvässä työympäristössä.
Heräte virta
menee solenoidin pito- ja vetokäämeille. Käämien magneettikenttä vetää
rautasydämen solenoidin sisään jousivoimaa vasten. Siirtohaarukka työntää
käynnistyshammaspyörän vauhtipyörän hammaskehälle. Rautasydämen toisessa päässä
oleva kosketuslevy yhdistää akusta tulevan navan sähkömoottoriin johtavaan
napaan, jolloin käynnistin alkaa pyöriä.
Ankkuri jossa kiinni hiilipääty
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti