Puristuspaineiden ja ohivuodon mittaus
Tulpanhatut pois ja paineilmalla puhtaaksi ettei männän päälle tipu likaa
Tulpat pois
Suuttimien liittimet auki, estetää polttoaineen syöttö
Ensiövirran katkaisu, ehkäistää jännitteen kasvu.
Puristuspainemittari kokoon.
Kaasuläppä auki eli kaasu pohjaan ja startata niin kauan että viisari ei enään liiku.
Jokaisesta sylinteristä paineet, 1 rivi ei kuulunut joukkoon.
Sylinteri 1. 14.7bar 2. 15bar 3. 14.5bar 4. 15bar paineet näyttäisivät olevan tasaisia, 0,5bar ero.
Testaamme
vielä öljyä laittamalla johonkin sylinteriin, että nouseeko paineet.
Öljyä laitetaan kun halutaan selvittää onko vika venttiilissä vai
männässä. Kun öljyä lisätään ennen testiä suoraan sylinteriin männän
päälle, paineet voivat nousta tai pysyä samana. Jos nousevat kyseessä
olisi kulunut mäntä/männänrenkaat, jos paineet eivät nouse eli öljy
nousee ylös vika on venttiileissä.
Öljy
vaikutti, paine kasvoi eli sylinterin ja männän väli tiivistyi. Testi
kohde ei vain ollut paras mahdollinen koska auto on kunnossa. Mutta jos
jonkun sylinterin paine olisi ollut huomattavasti pienempi ja öljyä
sylinteriin laittamalla tulos olisi noussut huomattavasti, eli öljy
painunut alas, vika olisi ollut männässä/männänrenkaissa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti